Soluții pentru a asigura disponibilitatea și continuitatea afacerii - Startechteam phone-icon
 

Consult IT

Gratuit

Soluții pentru asigurarea disponibilității și continuitatea activității

Costuri optimizate. Productivitate sporită. Alege solutiile noastre

 

Odată cu evoluția tehnologiei și utilizarea sistemelor IT în majoritatea proceselor în organizație, cerințele pentru disponibilitatea cât mai mare a serviciilor au devenit din ce în ce mai solicitante. În ceea ce privește aplicațiile critice, unele afaceri nu permit discontinuitatea, iar a avea o întrerupere poate avea consecințe în pierderi de capital, clienți și oportunități.

Solicită oferta

Riscuri

 

Conform unor studii din Statele Unite, din companiile care au avut de suferit în urma unui dezastru major, 43% nu au reușit să își revină, iar 29% s-au închis în urmatorii 2 ani.

Soluții

 

Business Continuity nu reprezintă un punct, ci un întreg proces. Se referă la activitățile realizate într-o companie pentru a se asigura că funcțiile critice ale afacerii vor fi disponibile pentru angajați, clienți sau parteneri sau oricine trebuie să aibă acces. O largă serie de activități ar trebui planificate pentru ca un plan de Disaster Recovery să fie bine pus la punct. În linii mari, planul poate parcurge următorii pași:

Analiza

Analiza ce include identificarea zonelor critice pentru afacerea dumneavoastră, definirea tipurilor de atacuri probabile și a scenariilor de răspuns și agrearea obiectivelor de recuperare din punct de vedere al timpului de restaurare și al pierderilor de date asumate

Design

Design ce implică definirea structurii operaționale de comandă, identificarea și selecția locației secundare și a arhitecturii de comunicații și comutație între locații și agrearea metodologiei de replicare și a aplicațiilor sofware necesare pentru aceasta.

Implementarea

Implementarea soluției definite, ce cuprinde identificarea, completarea sau extinderea zonelor de responsabilitate.

Testarea

Testarea sau simularea scenariilor de avarie și de revenire, ce cuprinde și obținerea conformității conform obiectivelor inițiale.

Mentenanta

Mentenanța, ce implică retestarea periodică a soluției (anual sau bi-anual), asigurarea funcționării permanente a soluției și menținerea conformității relativ la modificările survenite în structura afacerii sau a infrastructurii.

Pentru a avea un plan bine pus la punct, trebuie luate in calcul cateva aspecte:

  • Evaluarea riscului la care compania este expusă. Care sunt dezastrele posibile și probabilitatea lor.
  • Impactul pe care il poate avea concretizarea fiecaruia dintre aceste riscuri în cazul în care compania nu este pregătită.
  • Care sunt punctele critice în infrastructura (Single Point of Failure), puncte a caror avarie ar provoca o nefuncționare a întregii rețele. Este bine ca aceste puncte să fie dublate, asigurând astfel Redundanța sistemelor. Redundanța poate fi la nivel de echipamente (două dispozitive în loc de unul), la nivel de componențe (două surse, procesoare etc.) sau la nivel de aplicații.
  • • De asemenea, odată cu redundanța, este importantă rapiditatea cu care se face trecerea de la un dispozitiv la altul în cazul nefuncționării. Majoritatea soluțiilor pot oferi o trecere aproape insesizabilă dacă sunt configurate potrivit, asigurând astfel continuitatea serviciilor.

Beneficii

 

Existența unui plan de Business Continuity poate salva compania de pierderi majore sau în cazul unui eveniment neprevăzut. Costul implementării poate fi privit ca un cost minim în comparație cu pierderile pe care le poate evita. De aceea, multe companii au ales să investească într-un proces riguros de a asigura continuitatea afacerii și să întampine proactiv eventualele avarii ce ar putea suferi aplicațiile, serviciile și sistemele importante.

Recomandarea noastră

 

În realizarea unui plan de Business Continuity este important cu cine lucrați. Specialistul sau specialiștii ce realizează acest proiect trebuie să cunoască nevoile companiei pentru a putea găsi cele mai potrivite soluții. O colaborare bună între companie si expertul responsabil de proiect poate face diferența între rezultate medii sau foarte bune. De specificul afacerii depinde întreaga soluție: care sunt punctele critice în rețea, care sunt funcțiile și serviciile ce nu își pot pierde continuitatea, toate aceste aspecte vor fi diferite de la o companie la alta și de aceea este recomandat să apelați la sfatul unui specialist de încredere.